Belmonte scouts - ochtend scouts

Scouts zijn onze leden van elf tot vijftien jaar. Bij Scouting Die Wiltgraeff zijn er twee scoutsgroepen. De Belmontescouts en de Heeromascouts. De Belmontes hebben elke zaterdagochtend van 10:00 tot 13:00 opkomst op het terrein van die Wiltgraeff, al loopt het nog wel eens uit.

Gebruik je talenten

Een Scout ontwikkelt z'n eigen talenten. Er is ruimte voor iedere Scout. Daarom is Scouting ook zo veelzijdig. Pannenkoeken bakken, zeilen, internetten, bruggen bouwen van touw en hout, zingen, kamperen onder een zeiltje, schminken, boogschieten, theater, vliegers maken... je kunt het zo gek niet bedenken. Het hele jaar werken we in patrouilles. Elke patrouille heeft een PL (patrouille leider) en APL (assistent patrouille leider). Zo kun je samen met je patrouille zelfstandig op pad. Ook doen we het hele jaar door mee aan verschillende activiteiten, en hebben we een aantal kampen: herfstkamp, kaderkamp, winterkamp, zomerkamp en groepskamp. Ook doet er elk jaar een patrouille mee aan de RSW, de Regionale Scouting Wedstrijden. Eens in de 4 jaar hebben we een uitwisseling met een scoutsgroep uit Brighton.

Op kamp

Het hoogtepunt van elk jaar is het zomerkamp. Samen op avontuur. Met je eigen patrouille in een tent, je eigen keuken bouwen en je eigen potje koken. Op pad zonder leiding met kaart en kompas. En je wordt natuurlijk dikke vrienden met je medescouts!

Wat kan je van leiding verwachten?

De leiders zijn eigenlijk de reisleiders van jouw ontdekkingsreis. Ze laten je zien hoe het moet. Ze wijzen je de weg. Ze maken jouw avontuur mogelijk. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat er een toffe plek voor het zomerkamp gereserveerd is. Ze zorgen ervoor dat de Scouts een eigen clubhuis hebben. Dat er hout is om vuur te stoken. Dat er tenten zijn. Dat er een plan is voor wat jullie gaan doen. Dat het veilig is wat jullie doen. O ja, en ze doen het voor hun plezier. Dus je hebt kans dat ze ook wel eens iets geks doen. Niks van aantrekken hoor. Doe gewoon even gezellig mee.

Een ontdekkingsreis

Je hebt het nu wel door: plezier staat bij Scouting voorop. Maar Scouting is meer. Bij Scouting ontdek je de wereld om je heen. En daar leer je van. Je verlegt steeds je grenzen op een avontuurlijke manier. Je leert je eigen verantwoordelijkheid te nemen. Als je straks 15 bent en naar de Rowans gaat, kan jij zelfstandig beslissingen nemen. Leiding wordt steeds meer begeleiding. Jij maakt je eigen avontuur. Je weet hoe je uitdagingen moet aanpakken. En daar heb je voor de rest van je leven voordeel van

Verjaardagen

Ballonetjes