Geldinzamelactie Engelandkamp scoutsgroepen

Om verschillende redenen bestaat er een geldtekort voor het Engelandkamp van dit jaar. Zo is de inflatie in korte tijd erg gestegen, kon de home hospitality (HoHo) niet door gaan en zijn dingen als boodschappen en OV onverwachts een stuk duurder geworden. We zijn hard bezig om dit tekort weg te werken, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat we zo kort van te voren activiteiten moeten gaan schrappen uit het programma. Dat willen we natuurlijk helemaal niet! Dus we hebben jullie hulp nodig.

Het tekort bedraag in totaal ongeveer €2000. Met 50 euro per scout extra komen we al bij dat bedrag. Omdat dit kortdag is en misschien niet iedereen 50 euro kan betalen, is deze bijdrage geheel vrijwillig. Als je wat meer te besteden hebt, kun je er bijvoorbeeld ook voor kiezen iets meer bij te dragen voor mensen die wat minder kwijt kunnen. Zo willen we zorgen dat niemand hierdoor in de problemen komt.

Om een wat concreter beeld te schetsen wat dit tekort nou precies betekent voor het kamp staat hieronder een ‘thermometer’ van voor welke activiteiten we nu te kort schieten. Alle kleine beetjes helpen, en ook als deze thermometer maar halfvol komt is er al veel meer mogelijk dan nu! Hopelijk heeft dit jullie wat meer duidelijkheid gegeven over het geldtekort en waar de donaties voor gebruikt worden. Bij vragen en/of opmerkingen hierover kun je ons natuurlijk altijd mailen/whatsappen.

€ 2000 / € 2000

UPDATE: Het bedrag is GEHAALD! Hartelijk dank voor iedereen die bijgedragen heeft!

Wil je ook bijdragen? Doneer via deze link of gebruik de QR-code! Het bedrag is aanpasbaar.

QR code

Home Hospitality vervangend mini-kamp (€1000) - GEHAALD

Hoewel Die Wiltgraeff heeft geleden onder de coronacrisis, zijn de scouts van Brighton nóg zwaarder getroffen door Corona. Hierdoor is het dit jaar niet gelukt om de Home Hospitality door te laten gaan. Het beste alternatief dat wij hier voor hebben, is een minikampje in het scoutinggebouw van Brighton, georganiseerd door de Britse leiding met de aanwezigheid van Britse Scouts. Wel moeten wij hiervoor twee onvoorziene dagen begroten, dat gewoon veel kost. Toch blijft dit het meest memorabele gedeelte van Engelandkamp: het in contact komen met een hele nieuwe groep scouts uit Engeland

Bezoek Beachy Head (€500) - GEHAALD

QR code In de buurt van Brighton ligt Beachy Head, beroemd om haar spierwitte kliffen van krijtgesteente. Deze kliffen lopen op tot 162 meter boven zeeniveau, en zijn daarbij de hoogste kliffen van deze soort in Brittannië. Bij een bezoek hiervan krijgen de Scouts de kans om dit te zien, en kunnen ze ook naar de rand tijgeren om een onvergetelijke blik in de diepte te werpen.

Fish & chips (€300) - GEHAALD

QR code Niks is zo Brits (behalve misschien een High Tea) als Fish & Chips op het strand van Brighton. Je kan eigenlijk niet beweren naar Engeland te zijn gegaan zonder het één keer op je bord te hebben gehad. Met de hele groep een keer Fish & Chips eten aan de kiezelstranden van Brighton voelt dan ook echt onmisbaar in het Engelandkamp, maar is ook een stuk duurder dan een normale hap.

London Science Museum (€200) - GEHAALD

Het science museum van London is een van de grootste wetenschapsmusea ter wereld. Zo'n ervaring leer je natuurlijk enorm veel van, en het hele museum is erg interactief. Toegang is gratis, alleen voor het vervoer hoeft maar betaald te worden. Helaas bleken vervoerskosten afgelopen 5 jaar onverwachts hard gestegen te zijn, en dus staat deze activiteit op de lijst om te schrappen.